onsdag 4 december 2013

Lära "gamla" hundar sitta o springa.

Nä, inte är man nåt koordinationsfenomen direkt, signalerar mina ben o en trött hjärna en kväll i Humleträdgården! Har precis avverkat ett Nike Run Sthlm pass med den eminenta ledarduon Clarén o Claesson o känner att jag får kvarsittning i löparskolan;-) 

En övning får mina elektriska impulser fr hjärna till benuppdrag att löpa amok. Det går bara inte!! Men det kanske är så att man är den där typen/hunden/hästen som är lite vissen i dressyr men en baddare på apportering. När visselpipan ljuder att nu är det intervalldags springer jag ystert som en ko som varit i ladan hela vintern o nu kommer ut på grönbete. Ge mig ett målsnöre där framme vid 5-10-22.1-42.2km så kommer jag alla gånger att springa för glatta livet:) 1-1 1/2-2-3 minutersintervall går bra det med!:)

Nåja, en vacker dag kommer jag också att kunna koordinera knäuppdrag med de andra löparna i Nike Run Club Sthlm och lukta på blommorna under korkeken i Humlan nästa vår(om det nu finns korkekar där?!?;-) jag ger inte upp!!.....än:D





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar