söndag 22 december 2013

Upp som en sol........


o ned som en skadeskjuten kråka(pannkaka). Så kan man sammanfatta 2013 som träningsår. 
Det började riktigt bra med underhåll av löpningen trots snö och is. En cykelrulle gjorde debut som ett bra innekomplement för min nya snygga karbonScott. Svettigt, men med lite filmer gick det bra att trampa på. Sen kom vår och sommar med fina träningsrundor o en jättekul Vätternrunda trots tuff motvind första 11 milen. 
Sen var det bara att springa på under en superhärlig löparsommar o höst med PB:s tills för ett par veckor sen i början på december. Då helt plötsligt ridå, mörker o elände!;((
Vad in i helskotta är det som händer med mitt vänstra knä??! Vet inte ifall jag vill veta riktigt, men inte känns det något vidare bra, snarare okontrollerbart, gäckande obehaglig känsla. Typ ben mot ben gnissel med smärta i knäveck och knäskål.
Så nu blir det ofrivillig vila trots att en röst i mitt inre ropar SPRING!!! Tål knappt att se en löpare springa förbi mig när jag går sakta på promenad;)
Nä nu blir det dax att runda av klagosången o avsluta 2013 för att 2014 ska bli mitt bästa år! 
Bort med det onda o in med det friska tack, snälla tomten jag lovar att vara snäll!
Tack på förhand!
/SanktaCrow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar