söndag 8 december 2013

Team Stockholm Marathon TSM

Stockholm Stadion 8 dec kl 10:00 (stadionklockan går fel;). 
Klart för start för söndagslångrundorna med 3:45 gruppen. Jag är redo efter att ha lämnat Bergshamra med förhoppningsvis lagom med kläder för -7 grader. Vi lättar iväg på en liten snirklig väg som är smal o hal. Underlaget är väl inte det bästa med is som första kontakt för sulorna. Som tur är har jag inga problem att tassa på med ospikade normalskor. Mizuno Elixir gör sitt jobb utan att göra något väsen av sig. Har ändå en back-up av en dubbad Madeleine som lovar att fånga upp mig ifall att jag slinter:)
Ut mot ett lite vintrigt södra Djurgården går färden i ett lugnt 5:50 prattempo. Kylan är snäll då tydligen klädkombinationen funkar bra o nya mjukisflaskan levererar vätska utan frystendenser:)

Får ändå trots det fina vintervädret lite längtan till varmare land. Å det blir det när nya året kommit in i mars! Närmare bestämt blir det en tränings/löparresa med Runners World till Portugal och Monte Gordo. Tänk stigar i pinjeträdskog, sandstrandslöpning, bergspass o en massa andra träningsalternativ! Att man redan nu drömmer om det är årets understatement!

Men men, först ska grundträningen göras med kvalitetspass o TSM-söndagarna. Det blir inga problem då Nike hjälper till med farten på onsdagskvällar o TSM fixar söndagarna:)

Sådärja, då kommer vi ut fr Gärdet och in mot Valhallavägens allé där Stadion skymtar i fjärran. En skön 15km runda blir en x-tra km då jag fortsätter mot Tekniska.
10 min senare är man hemma o laddar med kaffe,bulle o choklad som bästa återhämtningsdieten! :)
Glad o belåten får man sjunka ned i soffan för Vinterstudion o herrstafetten, perfekt!:D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar