onsdag 4 september 2013

Minimalistisk fantastisk?!


Hallå därnere! Ja, det är ni där nere som sköter markkontakten som jag frågar. Är minimalistiska skor nåt för mig månntro?
Trenderna kommer och går/springer, men vad är egentligen rätt för mig?!?
Sprang med de här ilsket röd New Balance Minimus Roadrunner 10v2 för tredje gången igår(8km), och det börjar kännas ok mot hur det var för ca 2 månader sen!
Det var då jag nödköpte Nike Free Run 2 på västkusten då jag glömt(jag vet, oförlåtligt) mina löpskor hemma. Visste lite grann om att det var 4mm heel-toe drop som skulle premiera mellan/framfotslöpning.
Ok, vi testar! 2km senare på lite skogsstig och några timmar senare skrek mina vader och hälsenor om nåd!( Jäklar va ont man kan få, och dumt nog hade jag kört excentrisk vad/hälsenestretch efteråt för en gammal ömmande hälsena. Gör inte om det!!!

Nu har jag varvat några olika par med det här konceptet och det börjar kännas ganska bra faktiskt, lite stötigt med de här röda rackarna, men mina Kinvara och FreeRun är helt ok dämpade.
Men jag kommer nog att behålla min gamla tradionella löpskor ett bra tag framöver ändå.
Så lätt ger jag inte upp för mina nya skors åsikter om att det är så himla ballt och fräckt att vara med i "4mm-klubben";)
Ja ja, jag vet att man inte är en äkta minimalist förrän man gått ned till 0mm, men nu ska vi det lite lilla lugna, 1mm i taget:-)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar