söndag 29 september 2013

Komprimerad löpning, punk och klassiskt


Skönt med kompression!:)

Ibland så kan man inte motstå att skaffa ett och annat från webben. Det blev ett par 2XU Elite Compression tights som sitter tajt utav bara den! Men det är ju också tanken. 
Kände mig grymt snabbt helt plötsligt, eller om det bara var medvinden på senaste löprundan;-) Ja placeboeffekt eller inte spelar ingen roll, bara det känns bra! 
Kompressionsstrumpor har iaf haft jättebra effekt för återhämtningen och känts skönt för stela vader.
Kompressionspunkparallellen är låten 12XU med bandet Wire. Pink Flag albumet har låtar på snitt/max 2 min! Där kan man snacka om kompression i sin renaste form(vers-refräng-vers-refräng.....slut), inget långdraget där inte. Om jag hade den musiken i lurarna skulle min löpfrekvens öka med 100 steg/min och jag gå in i väggen efter 4 minuter;) http://open.spotify.com/user/sanktaclaes/playlist/0aT4jsblxh5FL7qVjgk4QA

Nä, just idag bilr det vila med lite cykel-vm på tv, (spöregn), och tillbakalutat lyssnande på mäktigt vackra Symphony no.9 av Dvorak:) http://open.spotify.com/user/sanktaclaes/playlist/5sR03Fzdx7mfKJekL3xhm0
Kompression och snabbhet behöver sin motsats i dekompression och långsamhet ibland. Å tur är väl det!:)

2 kommentarer:

  1. Cool compression :) Måste också skaffa elitetightsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Icecool=hot!;-) Snygga och bra samtidigt!!!:)

      Radera