söndag 1 september 2013

Balkongkokongröra och en tjurig mage

Morgon....öppnar balkongen, kliver ut för att se och känna dagens väder. Nix, det går inte med en inkapslad variant av balkong, som går i gul och röd ton med inslag av matt plast. Så har det varit hela sommaren med en seg renovering av fasaden och ett himla skubbande från en hel arme av byggjobbare. Tar mig fram bland puts, stålställningar och bråte för att "förvärma" min gps-klocka för satellitlåsning inför dagens löprunda. I en glipa mellan vävdraperierna ser jag att det är sol men lite kallt, termometern visar +13!, brr!
Balkongkokongen

Då var det bara det här med frukost, jag älskar verkligen frukostar (och all god mat) med en massa mackor och pålägg(minst 4-5st)+juice, fil, musli och ägg. Men men, nu var det här med magen som inte gillat mig den här veckan. Är det magkatarr kanske?!? Vet inte förutom att jag är jättehungrig och mätt på en o samma gång. Det har varit horisontalläge efter varje måltid med ont i magen. Jaha, då är det väl bara och försöka köra hälsostilen all-in ett tag. Fick ett tips om bas-syra balansen som snabbt kunde fixa till det hela. Googlar snabbt och hittar den här intressanta sidan http://www.blueberrylifestyle.se/food-for-thought/artiklar/var-inte-sa-sur/. Kanske kan vara något?!
Men först måste jag ut och springa en sväng. Det fick bli en gammal klassikerrunda via Brunnsviken och Hagaparken, där det verkligen märks att det blivit en löpboom, kul. Vi är nu lika många som springer som går!:-)
Hemma igen efter 16k i skön, frisk och hög luft, åker mixern fram och energiboostshaken snabbt ned i magen. Aj och suck, där blev det horisontalläge igen. Godbye till stekt mat och mackfrossa ett tag framöver.
En himla röd milkshake(gojibär, chiafrön, onakafil, mjölk, hallon, banan). Kanske inte bästa bas-syrabalansen, men god!!!



2 kommentarer:

  1. Löparmage? Hoppas den fixat till sig igen!? Himlagod shaken ser ut!
    Trodde först du börjat styla med saris, indian homestage, färgrannt iaf :) Måste bli skönt när kokongen öppnar upp så att gps:n funkar utan problem och att storfrukostarna med klar höstutsikt blir en höjdare igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag har inte börjat med indian homestage;) men färgen blev härligt!
      Utsikten för magen hoppas jag ordnar sig snart, balkongen likaså.

      Radera