måndag 26 augusti 2013

Cykelmysteriet på Lidingö

Nä , min fina Scott ingår inte i rubriken om cykelmysteriet, den har fått ledigt ett tag till. Istället så blev det en härlig löprunda med perfekt tempererad väderlek, +17 lite vind och sol.
På väg ut mot Lidingö och bron över så var jag faktist tvungen att kolla på den cykelräknare de har där vid slutet. Stämmer det som ryktet säger att flera tusen cyklar i år aldrig kommer tillbaka till Lidingö. Märkligt!?! Tydligen har P4 Stockholm tagit upp det med lyssnarna men jag har inte hört några teorier än. Det kanske finns några vettiga logiska lösningar på denna gåta!?
Annars vill jag nog tro att det är något övernaturligt som pågår, med släkt fr Borgvattnet med spökprästgård och allt!, så vet man ju att det finns övernaturligheter som andar etc etc...?!?;-) eller?!
Nåja, jag mötte en hel drös med cyklister på vägen ut, och tänkte jag skulle ta ett foto på vägen tillbaka. Sagt och gjort, när jag sprungit hela vägen tillbaka vänder jag mig om och tar nedanstående kort. Alla cyklister är som bortblåsta, dom bara försvann i tomma intet, eller ner i Värtan eller vad!?!? Spooky, brr. Jag springer iväg adrenalinstinn med snabba ben och tittar inte tillbaka förrän jag är hemma;-) Sov så gott!
Lidingöbron och cykelmysteriet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar