lördag 24 augusti 2013

Bellmanstafetten 2013

Ett måste på året är när Bellmanstafetten kommer till Stora skuggan, för då får man springa med en stafettpinne. Jaha, o vad är det för kul med det då? Bra fråga, har inget svar förutom att det är kul att växla till att vara individualist till att vara ett med sitt lag. Det är inte bara att springa hur som helst, här måste papper o penna fram. Vad springer du på? och du? Man vill inte säga för snabb tid o inte för långsam heller. Nä kom igen nu, 24-25min, vi(jag lagledaren) bestämmer! Under 24min får det bli. Och du är supersnabb, under 18min blir det för dig! Nänä, här hjälper inga protester, det är bestämt, annars blir det fel och kaos vid växlingarna.
Sen startar den avancerande huvudräkningen, när ska man växla och var nånstans? Snabbrek ner till växlingsområdet, det ser bra ut! Glöm inte bara att hoppa och vinka som en galning så att kompisen ser Dig!!
Sen blev det sprint, andningsdyspne' och ett hett soligt Stora Skuggan med picknick.
Hur det gick?? Toppenbra!:) Vi sprang in på en 20:e plats i mixklassen, o jag fick ett nytt PB på 5k, 21:22! Haninge IF "after action" . Pelle, Joel, jag, Robban o Anna-Lena, grymt bra gäng:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar